Centralna Baza Emisyjności Budynków (CEEB) to ewidencja, w której znajdą się kompleksowe informacje dotyczące źródeł ogrzewania budynków. Celem jej stworzenia jest poprawa jakości powietrza, walka ze smogiem i pomoc w wymianie tzw.: "kopciuchów".
Kto musi złożyć deklarację?
Deklarację muszą złożyć właściciele/zarządcy budynków mieszkalnych i niemieszkalnych, w których znajduje się źródło ciepła mające za zadanie ogrzewanie budynku, ogrzewanie wody lub pełniące funkcję technologiczną/produkcyjną.
Do kiedy złożyć deklarację?
- dla źródła ciepła i spalania paliw, które zostało uruchomione przed 1 lipca 2021 r., deklarację należy złożyć do 30 czerwca 2022 r.,
- dla nowego źródła ciepła, które zostało uruchomione po 1 lipca 2021 r., deklarację należy złożyć w terminie 14 dni od dnia jego uruchomienia.
Jak złożyć deklarację?
Deklarację można złożyć na dwa sposoby:
- drogą elektroniczną: przez Internet, za pomocą profilu zaufanego, podpisu kwalifikowanego lub e-dowodu na stronie: https://ceeb.gov.pl
Jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób. - W formie papierowej: wypełniony formularz można przesłać lub złożyć osobiście w Urzędzie Gminy Pawłowice.
Druki formularzy wraz ze wzorami ich wypełnienia i informacjami na temat projektu są dostępne na stronie: gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow.
Druki formularzy można również otrzymać w Punkcie Podawczym Urzędu Gminy Pawłowice.
Projekt "Centralna Baza Emisyjności Budynków (CEEB)" jest realizowany w ramach programu „Zintegrowany system ograniczania niskiej emisji (ZONE)".