Artykuł

Dofinansowanie do utylizacji azbestu

Gmina otrzyma prawie 1 mln. zł. dofinansowania do zadań związanych z usuwaniem azbestu z prywatnych domostw.

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 gmina Pawłowice uzyskała dofinansowanie na program pt. „Unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Pawłowice, poprzez demontaż, utylizację oraz wymianę pokryć dachowych w budynkach prywatnych na terenie gminy”. Pozyskane dofinansowanie to blisko 975 tys. zł. Limit dotacji to 8 000,00 zł na tonę utylizowanego azbestu i będzie obejmować koszty związane  demontażem i utylizacją azbestu oraz montażem nowego pokrycia dachowego.

Realizacja projektu zakłada usunięcie 118 ton azbestu z prywatnych domostw i obejmie lata 2019-2020. Nabór wniosków mieszkańców rozpocznie się po podpisaniu umowy dofinansowania oraz podjęciu stosownych uchwał przez radę gminy.

Dotychczas dofinansowanie usuwania azbestu odbywało się w przeważającej mierze z budżetu gminy. Można było pozyskać do 75% poniesionych kosztów, maksymalnie 5000 zł. Od roku 2005 gmina dopłaciła do utylizacji ok. 200 ton wyrobów zawierających azbest.

Data publikacji: 08.10.2018
Autor: Sylwia Mazur-Giel
Opublikował: Sylwia Mazur-Giel
Przewiń stronę do góry

Informacja o cookies!

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje