Artykuł

Pocztą, mailem, przez telefon albo w maseczkach

W czasie epidemii urzędnicy nie zrezygnowali z realizacji usług dla mieszkańców, ale zamieniła się ich forma.

Wszystkie zadania związane z rejestracją stanu cywilnego, ewidencją ludności i dowodami osobistymi, pomocą społeczną, świadczeniem usług komunalnych, wydawaniem decyzji administracyjnych np. dotyczących zajęcia pasa drogowego, wycinki drzew czy decyzji środowiskowych są załatwiane na bieżąco. Przedsiębiorcy korzystają z pomocy w sprawach związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Wyjątkiem jest Punkt Kurierski Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Pszczynie, który funkcjonował w urzędzie, ale został zamknięty do 30 kwietnia. Mieszkańcy gminy, którzy chcą załatwić sprawy komunikacyjne powinni skontaktować się ze starostwem powiatowym. 

Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Pszczynie
tel. 32 449 23 21 - informacja, rejestracja pojazdów
tel. 32 449 23 49 - przedłużenie prawa jazdy lub wydanie wtórników
Zgłoszenia zbycia lub nabycia pojazdu można dokonać drogą elektroniczną - Szczegóły, jak to zrobić krok po kroku - www.powiat.pszczyna.pl/wiadomosci/6605-jak-online-zglosic-kupno-lub-sprzedaz-pojazdu

Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego rejestruje samochody nowe i sprowadzone z zagranicy (niezarejestrowane w Polsce). Prawidłowo wypełnione wnioski wraz z potrzebnymi dokumentami oraz potwierdzeniem opłaty można składać w skrzynce umieszczonej w budynku starostwa (poniedziałki - od godz. 7.30 - 17.00, od wtorku do czwartku od godz. 7.30 do 15.30 oraz w piątki od 7.30 do 14.00) lub przesłać pocztą na adres urzędu.  

Po miesiącu izolacji okazuje się, że wiele spraw można załatwić bez wychodzenia z domu, kontaktując się z urzędem telefonicznie albo mailowo. Rozmowa telefoniczna z urzędnikiem jest pomocna przy wypełnianiu skomplikowanych formularzy lub wniosków,  a kontakt z urzędem ogranicza się do wrzucenia przygotowanych dokumentów do skrzynki podawczej wystawionej przy wejściu do budynku. Oczywiście zdarzają się sprawy, które wymagają bezpośredniego kontaktu z pracownikiem, np. odbiór dowodu osobistego. W tych sytuacjach klienci korzystają ze specjalnego stanowiska  zapewniającego potrzebny dystans. Przy wejściu do urzędu znajdują się również środki dezynfekujące. Czas kwarantanny zmobilizował sporo osób do założenia profilu zaufanego, dzięki któremu wiele urzędowych  dokumentów można poświadczać elektronicznie a nie własnoręcznym podpisem. W ciągu ostatniego miesiąca do urzędu zgłosiło się ok. 50 osób z prośbą o potwierdzenie profilu.         

Bywa, że w porozumieniu z klientem, niektóre sprawy przesuwane są w czasie, ale jeżeli sprawa jest ważna dla mieszkańca, urzędnicy realizują zadanie, jak na przykład zaplanowane na najbliższy piątek zawarcie związku małżeńskiego, oczywiście przy gościach ograniczonych jedynie do świadków, z zachowaniem dystansu i w maseczkach na twarzach.   

Data ostatniej aktualizacji: 22.04.2020
Autor: UG Pawłowice
Zaktualizował: Beata Cyganek
Przewiń stronę do góry

Informacja o cookies!

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje