Artykuł

Za nami już kolejna rowerowa majówka z Gminnym Kołem PTTK w Pawłowicach

Ostatni weekend spędziliśmy pedałując na Kaszubach. W trakcie pięciodniowego pobytu odwiedziliśmy Wdzydzki Park Krajobrazowy z urokliwym zespołem jezior i Park Narodowy Bory Tucholskie. Pierwszy dzień poświęciliśmy na odwiedzenie Rezerwatu Archeologiczno – Przyrodniczego „Kamienne Kręgi” w Odrach. Wszystkim na długo pozostaną w pamięci piaszczyste dukty leśne, które wydawały się nie mieć końca. Nastroje poprawiły się w trakcie zwiedzania rezerwatu i pobytu w tzw. elipsie – miejscu o „cudownej” mocy, tak przynajmniej twierdzą radiesteci. W drodze powrotnej odwiedziliśmy byłe już lotnisko wojskowe w Borsku. Druga z zaplanowanych wycieczek wiodła do Kościerzyny. To jedno z ważniejszych miast na Kaszubach z zabytkowym rynkiem i Muzeum Kolejnictwa, znanym z kolekcji parowozów. Dla niektórych trasa ta była za krótka, więc w drodze powrotnej dokręcili dodatkowe kilometry. Ostatnia z tras wiodła przez Park Narodowy Bory Tucholskie. Zaczęliśmy w Charzykowach, aby przez Swornegacie i Drzewicz, dojechać w okolice Rytla i powrócić do miejsca startu. Mieliśmy okazję przekonać się jak profesjonalnie przygotowano trasy rowerowe tzw. Kaszubskiej Marszruty. Z całą pewnością można ją polecić każdemu miłośnikowi rowerowej turystyki, a uroki prastarych borów będą bezcennym dodatkiem.

Po tak intensywnym pobycie powróciliśmy do Pawłowic z planami na kolejne wyjazdy. Pragniemy również serdecznie podziękować dwóm naszym kolegom za zorganizowanie transportu naszych rowerów.

Zadanie publiczne jest dotowane z budżetu Gminy Pawłowice.

Data ostatniej aktualizacji: 09.05.2019
Autor: Koło PTTK Pawłowice
Przewiń stronę do góry

Informacja o cookies!

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje