WYMAGANIA NIEZBĘDNE ZWIĄZANE ZE STANOWISKIEM:
- wykształcenie wyższe w jednym z kierunków/specjalności: prawo; ekonomia; rachunkowość i finanse, administracja lub wykształcenie średnie wraz z 3-letnim stażem pracy,
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego
lub umyślne przestępstwo skarbowe, - nieposzlakowana opinia.
WYMAGANIA DODATKOWE:
- wiedza i doświadczenie w pracy w administracji publicznej lub na stanowisku o podobnym zakresie zadań,
- znajomość przepisów prawnych: ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa; ustawy z dnia 12.01.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych; ustawy z dnia 15.11.1984 r. o podatku rolnym; ustawy z dnia 30.10.2002 r. o podatku leśnym,
- dobra umiejętność obsługi komputera w zakresie programów MS Office (Word i Excel),
- pożądane kompetencje: umiejętność pracy w zespole, umiejętność skutecznego komunikowania się w mowie i piśmie, samodzielność, obowiązkowość.
ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU:
- Prowadzenie spraw wymiaru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego osób fizycznych oraz prowadzenie ewidencji podatkowej dotyczącej wymierzonych podatków.
- Analiza i kontrola poprawności składanych informacji podatkowych – porównanie danych wynikających z informacji z danymi z ewidencji gruntów i budynków i innymi ewidencjami prowadzonymi przez organy administracji publicznej.
- Prowadzenie rejestru wymiaru oraz przypisów i odpisów w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego osób fizycznych.
- Prowadzenie postępowań podatkowych dotyczących spraw ulg w spłacie zobowiązań podatkowych (osób fizycznych) wynikających z ustawy Ordynacja podatkowa.
- Prowadzenie spraw dotyczących ulg i zwolnień podatkowych wynikających z ustaw podatkowych z uwzględnieniem przepisów o pomocy publicznej / pomocy de minimis oraz sporządzanie informacji dotyczących w/w ulg i zwolnień.
- Prowadzenie spraw dotyczących udzielania pomocy publicznej / pomocy de minimis / pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie w zakresie prowadzonych spraw.
- Wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych na podstawie Ordynacji podatkowej.
- Planowanie dochodów gminy w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych.
- Przeprowadzanie kontroli podatkowych.
- Przygotowanie, uaktualnianie i przekazanie materiałów do Internetu oraz do Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działania referatu.
- Przygotowanie dokumentacji do archiwum zakładowego.
- Potwierdzanie na wnioskach, składanych przez producentów rolnych, o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, powierzchni użytków rolnych widniejących w ewidencji podatkowej na dzień złożenia wniosku.
INFORMACJA O WARUNKACH PRACY NA STANOWISKU:
- data zatrudnienia: 1 sierpnia 2025 r.
- wymiar czasu pracy: pełny etat, praca od poniedziałku do piątku,
- specyfika pracy: prace biurowe wykonywane w klimatyzowanych pomieszczeniach budynku Urzędu Gminy, obsługa niezbędnych urządzeń biurowych, praca przy komputerze powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy przy naturalnym i sztucznym oświetleniu,
- miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: praca w budynku II piętrowym, budynek jest wyposażony w dźwig osobowy dla osób niepełnosprawnych ruchowo, węzeł sanitarny przystosowany dla osób niepełnosprawnych,
- w miesiącu poprzedzającym upublicznienie ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6%.
WYMAGANE DOKUMENTY:
- list motywacyjny oraz CV – podpisane odręcznie przez kandydata,
- kopia dokumentu potwierdzającego wykształcenie,
- w przypadku wykształcenia średniego - kopia świadectw pracy potwierdzających trzyletni staż pracy. W przypadku pozostawania w zatrudnieniu - zaświadczenie dokumentujące trzyletni staż pracy (zatrudnienie tylko w ramach stosunku pracy),
- podpisany odręcznie przez kandydata kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- oświadczenie podpisane własnoręcznie przez kandydata, o:
- posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- posiadaniu pełnej zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
- niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiadaniu nieposzlakowanej opinii.
- klauzula informacyjna – podpisane własnoręcznie przez kandydata oświadczenie o wyrażeniu zgody
na przetwarzanie danych osobowych dodatkowych (niewymaganych prawem) zawartych w ofercie pracy, do celów związanych z przeprowadzeniem procesu rekrutacji pracownika.
Kwestionariusz osobowy i oświadczenia należy złożyć na wzorach, stanowiących dokumenty do pobrania, zamieszczone wraz z ogłoszeniem o naborze na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Pawłowice.
PLANOWANE ETAPY NABORU:
- weryfikacja formalna ofert kandydatów (oferty niespełniające wymagań niezbędnych; niezawierające wymaganych dokumentów lub/i dokumenty niepodpisane odręcznie przez kandydata – nie będą rozpatrywane),
- rozmowa kwalifikacyjna lub test kwalifikacyjny i rozmowa kwalifikacyjna (w zależności od ilości złożonych ofert).
Przedmiotem rozmowy lub testu i rozmowy kwalifikacyjnej będzie:
- znajomość przepisów prawa wymienionych w pkt 2 ogłoszenia,
- sprawdzane będą umiejętność interpretacji i stosowania przepisów, komunikatywność, w tym łatwość przekazywania informacji, umiejętność pracy w zespole, inicjatywa i umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów, odpowiedzialność, systematyczność, zaangażowanie.
DODATKOWE INFORMACJE:
- Oferty z wymaganymi dokumentami można:
- przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Pawłowice, ul. Zjednoczenia 60, 43-250 Pawłowice,
- składać w Punkcie Obsługi Klienta Urzędu Gminy 43-250 Pawłowice, ul. Zjednoczenia 60.
Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór na stanowisko podinspektora w Referacie Podatków i Opłat” - do dnia 28 maja 2025 r. w godzinach pracy Urzędu (decyduje data wpływu do Urzędu). Oferty, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Szczegółowe informacje o naborze oraz warunkach zatrudnienia udzielane są telefonicznie przez p. Karinę Staroń – Kierownika Referatu Podatków i Opłat, pod numerem telefonu 324 756 302; 324 756 300.
- Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailowo o kolejnym etapie naboru.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Pawłowicach i tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy.
- Zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, w Urzędzie Gminy Pawłowice obowiązuje procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych dostępna pod adresem https://bip.pawlowice.pl/bipkod/36234501.