Artykuł

Praca w urzędzie

Wójt Gminy Pawłowice ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze podinspektora w Referacie Podatków i Opłat Urzędu Gminy w Pawłowicach.

WYMAGANIA NIEZBĘDNE ZWIĄZANE ZE STANOWISKIEM:

  1. wykształcenie wyższe w jednym z kierunków/specjalności: prawo; ekonomia;  rachunkowość i finanse, administracja  lub wykształcenie średnie wraz z 3-letnim stażem pracy, 
  2. obywatelstwo polskie,
  3. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  4. niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego
    lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  5. nieposzlakowana opinia.

WYMAGANIA DODATKOWE:

  1. wiedza i doświadczenie w pracy w administracji publicznej lub na stanowisku o podobnym zakresie zadań,
  2. znajomość przepisów prawnych: ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa; ustawy z dnia 12.01.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych; ustawy z dnia 15.11.1984 r. o podatku rolnym; ustawy z dnia 30.10.2002 r. o podatku leśnym,
  3. dobra umiejętność obsługi komputera w zakresie programów MS Office (Word i Excel),  
  4. pożądane kompetencje: umiejętność pracy w zespole, umiejętność skutecznego komunikowania się w mowie i piśmie, samodzielność, obowiązkowość. 

ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU:

  1. Prowadzenie spraw wymiaru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego osób fizycznych oraz prowadzenie ewidencji podatkowej dotyczącej wymierzonych podatków.
  2. Analiza i kontrola poprawności składanych informacji podatkowych – porównanie danych wynikających z informacji z danymi z ewidencji gruntów i budynków i innymi ewidencjami prowadzonymi przez organy administracji publicznej.
  3. Prowadzenie rejestru wymiaru oraz przypisów i odpisów w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego osób fizycznych.
  4. Prowadzenie postępowań podatkowych dotyczących spraw ulg w spłacie zobowiązań podatkowych (osób fizycznych) wynikających z ustawy Ordynacja podatkowa.
  5. Prowadzenie spraw dotyczących ulg i zwolnień podatkowych wynikających z ustaw podatkowych z uwzględnieniem przepisów o pomocy publicznej / pomocy de minimis oraz sporządzanie informacji dotyczących w/w ulg i zwolnień.
  6. Prowadzenie spraw dotyczących udzielania pomocy publicznej / pomocy de minimis / pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie w zakresie prowadzonych spraw.
  7. Wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych na podstawie Ordynacji podatkowej.
  8. Planowanie dochodów gminy w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych.
  9. Przeprowadzanie kontroli podatkowych.
  10. Przygotowanie, uaktualnianie i przekazanie materiałów do Internetu oraz do Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działania referatu.
  11. Przygotowanie dokumentacji do archiwum zakładowego.
  12. Potwierdzanie na wnioskach, składanych przez producentów rolnych, o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, powierzchni użytków rolnych widniejących w ewidencji podatkowej na dzień złożenia wniosku.

INFORMACJA O WARUNKACH PRACY NA STANOWISKU:

  1. data zatrudnienia: 1 sierpnia 2025 r.
  2. wymiar czasu pracy: pełny etat, praca od poniedziałku do piątku, 
  3. specyfika pracy: prace biurowe wykonywane w klimatyzowanych pomieszczeniach budynku Urzędu Gminy, obsługa niezbędnych urządzeń biurowych, praca przy komputerze powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy przy naturalnym i sztucznym oświetleniu,  
  4. miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: praca w budynku II piętrowym, budynek jest wyposażony w dźwig osobowy dla osób niepełnosprawnych ruchowo,  węzeł sanitarny przystosowany dla osób niepełnosprawnych,
  5. w miesiącu poprzedzającym upublicznienie ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej  oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6%.

WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. list motywacyjny oraz CV – podpisane odręcznie przez kandydata,
  2. kopia dokumentu potwierdzającego wykształcenie,
  3. w przypadku wykształcenia średniego - kopia świadectw pracy potwierdzających trzyletni staż pracy. W przypadku pozostawania w zatrudnieniu - zaświadczenie dokumentujące trzyletni staż pracy (zatrudnienie tylko w ramach stosunku pracy),
  4. podpisany odręcznie przez kandydata kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  5. oświadczenie podpisane własnoręcznie przez kandydata, o:
    1. posiadaniu obywatelstwa polskiego,
    2. posiadaniu pełnej zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
    3. niekaralności za umyślne  przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
    4. posiadaniu nieposzlakowanej opinii.
  6. klauzula informacyjna – podpisane własnoręcznie przez kandydata oświadczenie o wyrażeniu zgody
    na przetwarzanie danych osobowych dodatkowych (niewymaganych prawem) zawartych w ofercie pracy, do celów związanych z przeprowadzeniem procesu rekrutacji pracownika.      

Kwestionariusz osobowy i oświadczenia należy złożyć na wzorach, stanowiących dokumenty do pobrania, zamieszczone wraz z  ogłoszeniem o naborze na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Pawłowice.

PLANOWANE ETAPY NABORU:

  1. weryfikacja formalna ofert kandydatów (oferty niespełniające wymagań niezbędnych;  niezawierające wymaganych dokumentów lub/i dokumenty niepodpisane odręcznie przez kandydata – nie będą rozpatrywane),  
  2. rozmowa kwalifikacyjna lub test kwalifikacyjny i rozmowa kwalifikacyjna (w zależności od ilości złożonych ofert).

     Przedmiotem rozmowy lub testu i rozmowy kwalifikacyjnej będzie:

  • znajomość przepisów prawa wymienionych w  pkt 2 ogłoszenia, 
  • sprawdzane będą umiejętność interpretacji i stosowania przepisów, komunikatywność, w tym łatwość przekazywania informacji, umiejętność pracy w zespole, inicjatywa i umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów, odpowiedzialność, systematyczność, zaangażowanie.

DODATKOWE INFORMACJE:

  1. Oferty z wymaganymi dokumentami można:
  • przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Pawłowice, ul. Zjednoczenia 60, 43-250 Pawłowice,  
  • składać w Punkcie Obsługi Klienta Urzędu Gminy 43-250 Pawłowice, ul. Zjednoczenia 60.

Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór na stanowisko podinspektora w Referacie Podatków i Opłat” - do dnia 28 maja 2025 r.  w godzinach pracy Urzędu (decyduje data wpływu do Urzędu). Oferty, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

  1. Szczegółowe informacje o naborze oraz warunkach zatrudnienia udzielane są telefonicznie przez p. Karinę Staroń – Kierownika Referatu Podatków i Opłat,  pod numerem telefonu 324 756 302;  324 756 300.
  2. Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailowo o kolejnym etapie naboru.
  3. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Pawłowicach i tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy.
  4. Zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, w Urzędzie Gminy Pawłowice obowiązuje procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych  dostępna pod adresem https://bip.pawlowice.pl/bipkod/36234501.

 

 

 

 

 

Data ostatniej aktualizacji: 16.05.2025
Autor: Urząd Gminy Pawłowice
Zaktualizował: Joanna Kiełkowska
Przewiń stronę do góry

Informacja o cookies!

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje