W październiku uczniowie klasy 7c Szkoły Podstawowej nr 1 otrzymali Krajową Odznakę Jakości, przyznawaną przez Krajowe Biuro eTwinning szkołom i nauczycielom, których projekty międzynarodowe spełniają wysokie kryteria jakości, m.in. w zakresie współpracy międzynarodowej, innowacyjności, dokumentacji oraz osiągniętych efektów.
Dla SP1 w Pawłowicach oznacza to, że realizowany przez uczniów i nauczycieli projekt Echoes of the Past („Echa przeszłości”) został oceniony jako szczególnie wartościowy — doceniono zaangażowanie uczestników, jakość współpracy oraz rezultaty działań.
Otrzymanie tej odznaki stwarza również możliwość ubiegania się — po spełnieniu określonych warunków — o kolejne wyróżnienie, tym razem na poziomie europejskim. Europejska Odznaka Jakości jest przyznawana najlepszym projektom programu eTwinning i potwierdza, że przedsięwzięcie osiągnęło wysoki poziom nie tylko w skali kraju, ale również zgodnie z europejskimi standardami współpracy międzynarodowej.
Odznaka przyznawana jest nauczycielom wraz z projektem. Proces wyróżniania przebiega w dwóch etapach:
Krajowa Odznaka Jakości (KOJ) — projekt musi najpierw zostać oceniony na poziomie krajowym. Pod uwagę brane są takie elementy jak: współpraca szkół partnerskich, wykorzystanie technologii, podejście pedagogiczne, integracja z programem nauczania, rezultaty oraz dokumentacja.
Europejska Odznaka Jakości (EOJ) — projekt może zostać nominowany do kolejnego etapu, jeśli co najmniej dwóch partnerów z różnych krajów otrzymało KOJ za ten sam projekt, a przynajmniej jedno Krajowe Biuro eTwinning zgłosiło go do wyróżnienia. Odznaki europejskie przyznawane są raz w roku i stanowią uznanie na poziomie europejskim oraz dowód spełnienia wysokich standardów współpracy międzynarodowej.
Uzyskanie EOJ daje także możliwość udziału w europejskim konkursie European eTwinning Prizes, do którego mogą zostać zakwalifikowane wyłącznie projekty nagrodzone odznaką europejską.
Przypomnijmy: projekt Echoes of the Past był realizowany przez ponad pół roku. Uczniowie klasy 7c współpracowali z rówieśnikami z Polski i Francji, a efektem wspólnej pracy były m.in. wspólnie opracowane książki, będące wymiernym rezultatem projektu.
Koordynatorką działań była nauczycielka języka angielskiego Beata Olekszyk-Nowakowska.







