Dofinansowanie kosztów praktyki absolwenckiej
Dofinansowanie kosztów praktyki absolwenckiej
DOFINANSOWANIE KOSZTÓW PRAKTYKI ABSOLWENCKIEJ
Informacje na temat przebiegu sprawy
- Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się
z urzędem osobiście. - Informacje można uzyskać również telefonicznie.
- Podstawowe informacje na temat stanu załatwianej sprawy można otrzymać poprzez naciśnięcie - po podaniu sygnatury (znaku) sprawy lub numeru pisma, które to dane zostały opcjonalnie nadane przy składaniu wniosku - przycisku "Sprawdzenie stanu załatwianych spraw". Sprawę prowadzi: Referat Oświaty i Zdrowia ul. Zjednoczenia 60 pokój nr 0.8, tel. 32/ 4756 347
Ogólny opis
Podmiotem przyjmującym na praktykę absolwencką, będącym pracodawcą jest:
- osoba fizyczna,
- osoba prawna,
- jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.
Dofinansowanie kosztów praktyki przysługuje pracodawcy:
- w wysokości 250,00 zł za każdy pełny miesiąc praktyki, jeżeli praktyka została zrealizowana w wymiarze co najmniej 120 godzin miesięcznie;
- który zawarł umowę z niepełnoletnim praktykantem, który ukończył szkołę ponadpodstawową i spełnia obowiązek nauki poprzez uczęszczanie na praktykę absolwencką, nie dłużej niż do ukończenia przez niego 18 roku życia.
Dofinansowanie kosztów praktyki przyznaje:
– wójt (burmistrz, prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce zamieszkania praktykanta, w drodze decyzji, po spełnieniu warunków określonych w art. 7a ust. 1 ustawy z dnia 17 lipca 2009 r. o praktykach absolwenckich,
– się na wniosek pracodawcy złożony w terminie 3 miesięcy od dnia ukończenia praktyki przez praktykanta.
Dofinansowanie, o którym mowa powyżej, udzielane podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą w rozumieniu art. 2 pkt 17 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. z 2025r., poz. 468), stanowi pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie udzielaną w zakresie i na zasadach określonych bezpośrednio w obowiązujących aktach prawa Unii Europejskiej dotyczących pomocy w ramach zasady de minimis lub pomocy w ramach zasady de minimis w rolnictwie.
Wymagane dokumenty
- kopie umowy,
- kopię zaświadczenia o rodzaju wykonywanej pracy i umiejętnościach nabytych
w czasie odbywania praktyki zawierające informację o liczbie godzin praktyki zrealizowanej w poszczególnych miesiącach, - wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał pracodawca w okresie 3 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o udzielenie pomocy, albo oświadczenie o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
- oświadczenie praktykanta o miejscu zamieszkania
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
Sposób dostarczania dokumentów
- Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym wysłać poprzez e-doręczenia opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
- Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
- Dokumenty, które mają być dostarczone w oryginałach lub uwierzytelnionych kopiach należy złożyć bezpośrednio w urzędzie lub przesłać pocztą tradycyjną.
- Dokumenty do wglądu należy przedstawić:
- W sytuacji bezpośredniego kontaktu z urzędem - przy składaniu wniosku.
- W sytuacji korzystania ze skrzynki PeUP , e-doręczeń lub drogi pocztowej - dostarczyć bezpośrednio do urzędu, jako uzupełnienie wcześniej przesłanego wniosku lub przesłać pocztą, a urząd po dokonaniu odpowiednich czynności dokumenty te odeśle na wskazany adres.
- W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
Miejsce złożenia dokumentów w urzędzie
Dokumenty należy składać w Punkcie Informacyjnym Urzędu Gminy Pawłowice,
ul. Zjednoczenia 60.
Opłaty
Postępowanie nie podlega opłatom.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
- Wnioski o dofinansowanie praktyk absolwenckich składa się w terminie 3 miesięcy od dnia ukończenia praktyki przez praktykanta.
- Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego – załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż
w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym – w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania. - Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
- Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową PeUP i e-doręczenia .
- Poprzez pocztę tradycyjną.
- Osobiście w siedzibie urzędu.
- Dofinansowanie przesyłane jest na konto wskazane we wniosku.
- Termin wypłaty dofinansowania jest uzależniony od terminy przekazania środków finansowych przez wojewodę.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 17 lipca 2009 r. o praktykach absolwenckich (Dz.U. z 2018r., poz. 1244 ze zm.),
- Art. 404 ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U. z 2025r., poz. 620).
Usługi powiązane
Szczegółowe informacje na temat obowiązku zawiadomienia o zawarciu umowy o pracę z młodocianymi pracownikami w celu przygotowania zawodowego, w tym formularz zawiadomienia, zawiera karta Zawiadomienie o zawarciu umowy o praktykę absolwencką z niepełnoletnim praktykantem.
Przetwarzanie danych osobowych
KLAUZULA INFORMACYJNA
Klauzula informacyjna Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO) (Dz. Urz. UE L 2016 Nr 119, s.1) informuję, że:
1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Pawłowice jest Wójt Gminy Pawłowice z siedzibą w Urzędzie Gminy Pawłowice, ul. Zjednoczenia 60, 43-250 Pawłowice, tel. 32 47- 56-300, adres e-mail: gmina@pawlowice.pl;
2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: ul. Zjednoczenia 60, 43-250 Pawłowice, tel. 32 47- 56-312, adres e-mail: i.kielkowska@pawlowice.pl;
3. Celem przetwarzania danych osobowych jest wydanie decyzji w sprawie dofinansowania kosztów praktyki absolwenckiej;
4. Przetwarzanie, podanych danych osobowych, odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit c) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazane odbiorcom, państwom trzecim, organizacjom międzynarodowym, innym niż upoważnione na podstawie przepisów prawa; 6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, wskazanego w pkt. 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji (10 lat, licząc od 1 stycznia roku następnego po dacie zakończenia sprawy);
7. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne w celu wydania decyzji w sprawie zwrotu kosztów kształcenia młodocianych pracowników;
8. Na podstawie art. 15 – 19 RODO, przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania;
9. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania;
10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących, narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.